Att inte vara nöjd med sin kropp! - Karin Magnusson

Karin Magnusson

Dream it , Earn it , Live it

Att inte vara nöjd med sin kropp!

Publicerad 2010-08-11 00:28:45 i Allmänt,

Kroppen man har fått är bara ett skal, ett skal som ska göra att du kan röra dig och allt .

Men varför ska man då må dåligt av de skalet man har blivit till delad?
Den psykiska känslan man hela tiden få gå runt med och bara må dåligt.
Bara för att man inte ser ut på de sättet man vill .

Jag har aldrig varit nöjd med min kropp , och ja är verkligen inte de nu heller.
Många säger , "börja träna , börja äta nyttigt"
Men de är inte så lätt som folk tror.
Först måste man få motivering , och de kan ta hur lång tid som bara den .
Sen måste man se till att hålla sig frisk , inte heller lätt när man har massa saker som gör så man redan är sjuk t.e.x astma.
Man måste ha vänner som stöttar en och inte skämtar om allt, som ja har haft kompisar som säger typ såhär när man säger att man ska träna
"hahahahha xD Va Karin ska du träna , kan du de "
De är då inte konstigt att man blir deprimerad av de.

Detta gjorde att för några sommrar sedan klarade ja inte av mer.
Vi var på läger jag och mina vänner.
Och mina tjej kompisar som var pinsmala tjatade hela tiden om "åå ja är så tjock "
Detta gjorde att ja slutade äta i en vecka och bara drack vatten hela tiden .
Ja har nästan en känsla av att jag vill göra detta igen .
För de syntes verkligen på en gång  & de höll i sig ett himla tag.


Så om någon kan fixa ett slags pogram till mig med " träning och mat shema så är ja nöjd.
Och någon som är villig att tjata på mig varje dag på veckorna.

Den som fixar att skrika på mig , göra så ja äter rätt & framför allt gör så ja går ner i vikt.
Kommer ja göra något för sen i framtiden !





NU




Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-08-11 09:15:34

Du är lika vacker smal som lite större.

Känner du dig vackrare med en mindre kropp så stöttar jag dig till hundra procent!

Postat av: louise

Publicerad 2010-08-11 16:35:02

jag kan hjälpa dig med motions och mat schema :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Född -91, har en nyanställning som fritidsledare genom arbetsförmedlingen. Kämpar med min psykiskaohälsa. Jag skriver öppet om mina tankar och funderingar om olika saker i livet samt min psykiskaohälsa. XoXo

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela