Folk kan tro.. - Karin Magnusson

Karin Magnusson

Dream it , Earn it , Live it

Folk kan tro..

Publicerad 2014-08-22 16:24:00 i

Folk kan tro vad dom vill , hela livet har jag varit igång , dansat , hållt på med mina hästar några av de bästa träningarna som finns men har aldrig spelat någon roll om hur mycket jag rört mig jag har alltid haft vikten och min storlek som ett ont monster.
 
Tänk er ,
"Stackars "Lilja" 10 år ska börja 4:an och går i några dagar och sen börjar hon bli kallad tjockis , ful , fettma barn av de äldre barnen, de "coola" barnen.
Varje dag blir de grövre och grövre ord som sägs av barnen i skolan och hon är bara 10 år men varje dag går hon hem med de hemska tankarna , råkar ja ta ett felsteg på vägen när en bil kommer så blir jag överkörd och dör, om jag ramlar över räcket på bron så behöver jag inte genom lida i skolan längre.
Det dom äldre barnen i skolan inte vet är att varje dag efter skolan är hon i stallet , den platsen hon trivs bäst, där hon har sin bästa vän hästen att prata med, hon dansar 2-3 gånger i veckan och kämpar varje dag med att träna dansen. Hon är mer igång än Berra 12 år som aldrig blivit kallad något fult för att han är smal och har coola kompisar, det ingen vet där att han sitter bara vid datorn och vill inte gå ut eller något. Men ändå är alla snälla mot honom"
 
Det jag vill komma med detta är att det är inte okej att säga några sådana saker om någon.
Jag har alltid kämpat emot mobbning och min vikt och allt sådant.
Jag kämpade igenom hela skolgången med självmordstankar och stora hål i min själ som ingen såg.
 
Nu som vuxen har detta blivit ett sådant stort ämne som jag vill lyfta upp att ingen vet vad eller hur någon har det inne i själen.
Jag är 23 år och har fortfarande svårt med vikt och självkänsla, men jag har lärt mig att hantera det genom att säga vad jag känner och tycker.
Och jag förstår verkligen inte dom som fortsätter i vuxen ålder och får för sig att bara skriva elaka saker om någon man inte känner.
Detta jag skriver nu började jag tänka på då en snubbe 28 år skrev till mig "Min kompis tycker du va söt på bilderna"
Och jag svarade " kul för kompisen"
Får tillbaka "O ja fattar inte hur han kunde tycka det...!!!
Jaja hahaha ... Gå ta dig en big Mac istället för att tjata här"
 
Jag förstår inte hur man må så dåligt i sig själv att man ger sig på människor man aldrig träffat , vet inget om personen.
Tänk om jag hade varit med snaran runt halsen just nu och bara väntat på ett tecken på att jag skulle ändra mig om de som var pågång att hända ? De meddelandena skulle varit min död isåfall, och denna människan skulle aldrig få veta att dom orden tog död på en annan person som han inte kände.
Säger inte nu att det bara är män som kör nätmobbning och sådana saker det var bara ett konkret exempel som fick mig att börja tänka igenom allt detta.
 
Jag skulle kunna skriva så mycket om detta för det är något som står mig nära hjärtat att tänka och kämpa emot.
 
STOPPA MOBBNING IBLAND BÅDE BARN,UNGDOMAR OCH VUXNA!
 
 Jag var 8 år när jag skrev detta i en bok i skolan , såg någon vuxen alla tecken ? Nej,
Stoppa all mobbning!
 

 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2014-08-22 16:48:12

Sjukt bra skrivet , jag var själv mobbad i högstadiet. inte över vikten men utfryst och kallad för svansen eftersom ja ville ha någon att vara med! så vet vad du har gått igenom fast ändå inte rikitgt samma sak!

Postat av: Hedda Rönnlund

Publicerad 2014-08-29 08:48:00

Herregud så bra skrivet!! Är hemskt hur dåliga folk är på att vara lite uppärksam och speciellt lärare som aldrig lägger märke till saker.

Postat av: Sanida

Publicerad 2014-08-29 08:59:31

åh vad sur jag blir på mobbning! usch på de verkligen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Född -91, har en nyanställning som fritidsledare genom arbetsförmedlingen. Kämpar med min psykiskaohälsa. Jag skriver öppet om mina tankar och funderingar om olika saker i livet samt min psykiskaohälsa. XoXo

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela