så mkt.. - Karin Magnusson

Karin Magnusson

Dream it , Earn it , Live it

så mkt..

Publicerad 2014-05-04 18:13:11 i

 
 
Detta var ett bra tag sen nu, och så mycket har hänt.
så vad har hänt? 
Jag har varit sjukskriven till och från sen november , då jag "gick in i väggen" gick ner mig totalt mådde så pass psykiskt dåligt att ja bara låg i sängen och tittade i taket i dagar åt ingenting och sov stortsätt inte .
Hade ingen ork , tog mig inte till skolan , svarade inte på mobilen förutom om de inte va mamma.
Sen fick ja konstaterat av min mor och vänner att ja inte kunde ligga såhär med alla tankar i huvudet.
Så tog tag i de och sökte hjälp på min vårdcentral för allt och fick börja med antideprissiva och sömnmediciner samt samtal med en kurator.
Och nu är jag så glad att jag tog de steget för utan min läkare och kurator vet ja inte riktigt var jag hade varit i dagens läge. Jag är inte frisk än för de är en lång väg tillbaka när de gäller sådant här. Men nu är jag sjukskriven på 50%  och arbetssökande då jag fick hoppa av min utbildning för att de blev för mycket stress.
Men jag är på början tillbaka, men nu med så mkt stöd jag aldrig trodde ja skulle kunna få.
 
Nu såhär i efterhand är jag så sjukt tacksam över mina underbara familj och vänner som faktiskt ställt upp !
 
Jag har även tagit en helg ifrån Jönköping och de är nog de bästa jag gjort under all denna tiden .'Åkte till Motala och blev helt kär i staden och människorna så nu letar jag jobb och lägenhet för fullt där.
 
Jag ska ta tag i att fixa till bloggen så ni kan följa med mig genom min resa med sjukdomen och drömmen att flytta till Motala!
 
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Född -91, har en nyanställning som fritidsledare genom arbetsförmedlingen. Kämpar med min psykiskaohälsa. Jag skriver öppet om mina tankar och funderingar om olika saker i livet samt min psykiskaohälsa. XoXo

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela