Ska jag bara sitta och vänta? ♥ - Karin Magnusson

Karin Magnusson

Dream it , Earn it , Live it

Ska jag bara sitta och vänta? ♥

Publicerad 2011-11-29 15:59:26 i Allmänt,

Ska man bara sitta och vänta in det man verkligen inte vill vänta på ?
Det är jul snart, och många storbloggar skriver julklapps tips och skryter om hur mkt julklappar ska kosta dittan och dattan.
Men vad händer med de runt om julen ?
Vi som inte har de så att man kan köpa det man vill till dom man vill ge mest till ?
Alla säger "Det är tanken om räknas"
Men jag håller inte riktigt med .
Just nu känner jag mig värdelös när jag faktiskt inte har råd till en enda julklapp för att alla mina pengar går till räkningar.
Men vad ska man göra?
Sitter här hemma och må dåligt över hur illa ställt man har det?
Detta är faktiskt första julen jag inte har några pengar så jag kan köpa julklappar!
Och vet ni vad, jag mår riktigt jävla dåligt av de , för jag vill kunna ge minst en sak av mina käras saker dom har på deras önskelista , men jag kan inte ge de till dom ?
Vad ska jag göra?
Ligga och faktiskt bara gräva ner mig i allt ?
Låna pengar som jag inte vet när jag faktiskt kan ge tillbaka dom ?
Detta är tankar från en arbetslös 2011 närmare julen.
Och som jag brukar säga "Jag vill inte att folk ska tycka synd om mig nu"
För det vill jag inte !
Min blogg jag skriver vad jag känner!

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: >> Anna Olsson - Bloggdesign, matlagning och träning

Publicerad 2011-12-04 22:33:29

jag har varit arbetslös sen 2009...... vilket lyx man kommer leva sen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Född -91, har en nyanställning som fritidsledare genom arbetsförmedlingen. Kämpar med min psykiskaohälsa. Jag skriver öppet om mina tankar och funderingar om olika saker i livet samt min psykiskaohälsa. XoXo

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela