Du umgås... - Karin Magnusson

Karin Magnusson

Dream it , Earn it , Live it

Du umgås...

Publicerad 2013-03-24 23:29:35 i

 
En dag skrev någon om/till mig "Du umgås med dom för att dom har något du inte har , något du kanske aldrig kan få, något du inte kan ta hand om"
Detta är då riktat till att jag umgås med unga föräldrar , storsett de enda jag umgås med är unga föräldrar.
Två av dom är mina äldsta vänner och dom har jag känt sedan vi var 12-16 kanske och jag kan berätta att dessa vänner som är unga föräldrar är oftast så mkt mognare än människor i min ålder.(Då är mina vänner 1-3 år yngre än mig.
Och en News flash for you!
1. Jag umgås med dom för att dom är mina allra bästa vänner som jag ALDRIG bråkat med och ALDRIG ens dividerat med.
2.Nej , vem kan veta innan man ens försökt få barn ifall man kan få de ? Och de är nog de jag faktiskt är räddast för i livet att få veta att jag inte kan få barn *peppar peppar ta i trä".
3.Något jag inte kan ta hand om ? Dom som känner mig vet mkt väl hur mkt jag kan ta hand om andra. Det är de jag lever för , ta hand om alla andra , Mina vänners barn som de syftar på är mina ögonstenar, jag tror INTE mina vänner skulle lämna dom hos mig om jag inte skulle kunna ta hand om dom.
 
Sen har jag även fått dessa ord slängda i anstiktet " Du byter vänner som en annan byter underkläder!"
För de första måste du byta underkläder väldigt sällan vilket är väldigt ohygieniskt ;)
Och för de andra så nej jag byter inte vänner , jag tar avstånd ifrån dom jag inte känner ger mig något i livet.
Och jag byter inte utan jag är vän med alla gamla vänner (De flesta) men bara för att jag inte umgås med dom lika mkt som tidigare utan umgås med mina närmsta mer så betyder de inte att jag inte bryr mig om mina vänner jag inte umgås så mkt med.
 
Tack för mig , Tack till dom som faktiskt orkade läsa igenom allt jag skrev ;)
Bild på Mig, min älskade bästa fruga Jaccie & Millie bus med gravid mage <
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Född -91, har en nyanställning som fritidsledare genom arbetsförmedlingen. Kämpar med min psykiskaohälsa. Jag skriver öppet om mina tankar och funderingar om olika saker i livet samt min psykiskaohälsa. XoXo

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela