Känslan - Karin Magnusson

Karin Magnusson

Dream it , Earn it , Live it

Känslan

Publicerad 2014-06-12 12:11:37 i

Att må bra i sig själv är en självklarhet att man ska kunna göra. I lite mer än ett halvår har jag och fram och tillbaka till min kurator flera gånger i veckan eller minst en gång i veckan. Idag sa hon till mig , " jag trodde aldrig du skulle åstadkomma så mycket som du gjort detta halvåret , du har tagit tag i så mycket och jag är så stolt över dig. Du är på bättringsvägen och de märks så väl. Så vi bokar ingen ny tid nu för att prata utan du får höra av dig när / om allt börjar kännas tyngre igen". 
På lite mer än ett halvår har hon följt mig genom all min skit jag gått igenom tidigare och hjälpt mig så mycket så jag kan reda ut saker och ta tag i saker själv. Jag är evigt tacksam för allt hon hjälpt mig med. 

Jag ser allt ljusare nu , från att varit helt på botten har jag tagit väldiga steg på stegen tillbaka. Det är jätte långt kvar de vet jag själv men jag kämpar och tar en dag i taget för att eftersträva de jag känner att jag vill komma till. 

För er läsare som alltid känner " jag kan inte , ingen vill lyssna på mina problem, finns dom som har de värre" slå er lite lätt på nästippen , mår du dåligt eller känner att du inte bidrar något till världen. Du har så fel , det finns så många anledningar i varför just du ska kunna lyckas här i livet. Det är inte normalt att gå runt och må dåligt , jag själv har fått förstå de , hur litet problemet än är så finns de alltid någon som ska kunna lyssna på vad just du har att säga!! 

Fortsätt gärna följa min resa , jag har varit på botten men är påväg uppåt!! 




Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Född -91, har en nyanställning som fritidsledare genom arbetsförmedlingen. Kämpar med min psykiskaohälsa. Jag skriver öppet om mina tankar och funderingar om olika saker i livet samt min psykiskaohälsa. XoXo

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela