Oskar 12 år... - Karin Magnusson

Karin Magnusson

Dream it , Earn it , Live it

Oskar 12 år...

Publicerad 2014-09-04 17:14:19 i Mobbning,

Jag har läst en artikel om en pojk på 12 år som ville ta sitt egna liv efter all mobbning i skolan.
Det är så sjukt hemskt i artiklen beskriver mamman och pappan hur han försökte ta sitt liv framför deras ögon även beskriver dom hur han tänker på sin egna begravning, citat från artiklen "Tror du det blir fler än fem,mamma?"
Ett barn på 12 år ska inte ha dom tankarna om hur många som ska komma på sin egna begravning.
Jag blir fly förbannad på hur hans skola gör och uttrycker sig.
 
Läs jätte gärna artiklen och ta en tankeställning till hur faktiskt barn blir behandlade av både vuxna som inte ser och ifall "Oskar" gör rätt som tänker starta egen fritidsgård för barn som är eller har varit i samma sitts som han själv.
 
Läs artiklen här
 
 
LÅT BARN VARA BARN!


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Född -91, har en nyanställning som fritidsledare genom arbetsförmedlingen. Kämpar med min psykiskaohälsa. Jag skriver öppet om mina tankar och funderingar om olika saker i livet samt min psykiskaohälsa. XoXo

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela