tar upp ämnet ännu en gång. - Karin Magnusson

Karin Magnusson

Dream it , Earn it , Live it

tar upp ämnet ännu en gång.

Publicerad 2014-09-02 21:34:16 i Mobbning,

Jag och grannen kollade på hip hip hora,
Jag förstår inte hur man kan göra så hemska saker emot människor.
vissa kanske tänker just nu "det är bara en film släpp de"
 
Det är just de det inte är , sådant förekommer ofta på skolor , fritidsgårdar och även privat.
Och många vuxna bara blundar för det, alla dessa tecken kan väl inte alla vuxna blunda för?
Jag blir så arg när jag ser hur vissa människor behandlar andra människor.
 
Man säger oftast att den som "mobbar" mår dåligare än offeren. 
Är det så ? 
Men bara för att man inte mår bra med sig själv så ska man inte lägga över det på andra och leta efter det svagaste offret.
Du vet inte var denna människan går igenom mer.
 
I detta inlägget vill ja rikta mig lite mer åt vad killar gör emot tjejer.
Att använda ord som hora, fitta, slampa , fetto , kossa m.m.
Hur kan ni göra de när ni inte vet hur det ligger till , bara för att en tjej kanske klär sig lite annorlunda, pratar lite "konstigt" vad är de ni gör emot dom egentligen ? 
Tjejer är oftast sådana som formas mest av media , du ska ha stora bröst , smal midja, korta kjolar.
Ändå så blir man kallad hora , slampa när man faktiskt följer "modet" 
 
Tänk på vad ni slänger ur er för ord, det kan vara någon annans död.
Det blir allt vanligare och vanligare att yngre vill ta deras liv eller gör försök till de.
snälla ta vara på varandra och uppmuntra varandra istället för att slänga ut er fula ord som kan knäcka en människa totalt!
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Född -91, har en nyanställning som fritidsledare genom arbetsförmedlingen. Kämpar med min psykiskaohälsa. Jag skriver öppet om mina tankar och funderingar om olika saker i livet samt min psykiskaohälsa. XoXo

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela