EMERICH ROTH!!!! - Karin Magnusson

Karin Magnusson

Dream it , Earn it , Live it

EMERICH ROTH!!!!

Publicerad 2013-01-30 00:56:26 i

 Idag hade vi en sådan spännande föreläsning på skolan!
Emerich Roth kom dit och berättade och visade hans film "Förintelsens ögonvittne"
Det handlade om hans liv innan , under och efter förintelsen / Andra världskriget. 
Jag skojar verkligen inte om jag säger att detta är verkligen en stark man som även om han som ung fick vara med om saker en människa aldrig borde få vara med om så står han starkt på marken och kan berätta av denna mardrömmen han var med om.
Denna man är så inspererande så det inte är kolkt.
Jag har aldrig förstått mig på allt hat och våld som kan uppstå i världen men han gär verkligen så man förstår allt och hur man kan försöka föebygga detta.
Jag tycker verkligen att alla ska ta den chansen dom kan för att lyssna på honom eller iallafall köpa filmen och få reda på hur allt faktiskt gick till.
 
Han har varit med om de mest ofattbara man kan tänka sig, är så fashinerad av att han ens står på benen 88 år verka kry och glad samt att han orkar och kan prata om de han var med om som ung.
 
Snälla går ni i skola eller någon större grupp prata med rektor/samlingsledare om att Emerich ska komma till er och berätta de han varit med om för de måste spridas i hela världen helst men iallafall i sverige.
 
Vill ni veta mer så gå in på Emerichfonens hemsida klicka HÄR
Och sen ser ni även en liten början av filmen HÄR
 
Ta vara på att de finns sådana människor i livet som faktiskt vill och kan berätta om sådant här fortfarande!
 
 Så stark insperations källa till alla verkligen!!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Född -91, har en nyanställning som fritidsledare genom arbetsförmedlingen. Kämpar med min psykiskaohälsa. Jag skriver öppet om mina tankar och funderingar om olika saker i livet samt min psykiskaohälsa. XoXo

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela